۲۷ دی ۱۳۹۰، ۱۵:۲۸
کد خبر: 30769621
T T
۰ نفر

تهران- مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: درسال جاري حداقل سه درصد از فروش ايران خودرو به تحقيق و توسعه و اجراي پروژه هاي مرتبط اختصاص يافت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از ایران خودرو ، 'جواد نجم الدین' گفت : كسب دانش طراحی و توسعه محصولات جدید به عنوان یكی از اصلی ترین مزیت های رقابتی است و برای این منظور، گروه صنعتی ایران خودرو گام های تازه را در جهت سرمایه گذاری برای تحقیق و توسعه ونوآوری در فرآیند تولید برداشته است .

وی با تاكید بر تلاش صنعتگران كشور در زمینه تحقیق و توسعه ، این فرآیند را یكی از عوامل دستیابی به پیشرفت ذكر كرد و گفت: تحقیق و توسعه باید در راستای ارتقای كیفیت محصولات تولیدی بنگاه های اقتصادی باشد.

نجم الدین درمورد سهم محققان ایرانی درزمینه طراحی و تولید خودرو گفت : نیروهای متخصص دانشگاهی و جوانان ایران خودرو توانسته اند پیچیده ترین فناوری های روز تولید خودرو را مدیریت كنند .

نجم الدین افزود: صنعت خودرو ایران اینك دارای نیروهای انسانی توانمند و صاحب دانشی است كه توان طراحی، ساخت ، مهندسی محصول و مدیریت فناوری نوین را دارند و این دانش بزرگترین سرمایه صنعت خودرو كشور است .

وی تصریح كرد : ایران خودرودر حال انجام پروژه های تحقیقاتی مشتركی با دانشگاه های معتبر كشور در زمینه ها ی مختلف است .

نجم الدین تاكید كرد: مدیران شركت های خودروسازی به این نتیجه رسیده اند كه نوآوری ، آینده آن ها را تضمین می كند و بدون داشتن مراكز تحقیقاتی پویا و به روز نمی توان صنعت خودرو كشور را به اقتصاد جهانی پیوند زد .

اقتصام**3917**1601
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد